A kalocsai minta eredetileg a magyar folklór részét képezi. Elkészítésének megvannak a maga íratlan szabályai. Mi lett ezzel a mintával? Eddig koncentráltan leginkább a Váci utcai „giccsalagútban” láttam, ahogy bizonyos boltokban tokától bokáig, mindenre rányomva virított. Éppen elég volt, hogy ha végig megyek a Váci utcán, utána csillagok helyett, színes virágokat látok mindenhol, pedig csak a vérnyomásom ment fel a látványtól.
Mi történt? Kiszabadult, önálló létforma lett, mutálódni kezdett és fertőzni. Egyesek szerint a magyarságot jelképezi, másik szerint „cuki virágok, még cukibb színekben”, megint mások szerint pedig egy giccsparádé. A legtöbb helyen már ennek köze sincs az eredeti kalocsaihoz, annak már a mutált verzióját teszik, varrják, festik, fújják minden felületre, ahova csak lehet. Bejutott a „lény” az F1-be, természetesen felmászott a „celebekre”(?!) is, és még sorolhatnám.
A kedvenc momentumom, hogy a tetoválás témakörében is népszerű lett. Annyira imádom, hogy felvarratják magukra humánok (?!), hogy önkifejezzenek meg egyediek legyen és pontosan ezáltal lesznek annyira tucatok,hogy az már ordít. A nonfiguratív minták szintjére degradálják ezt a népművészeti elemet, amelyek szintén baromi sok jelentést hordoznak. Akik felvarratják, azoknak szerintem nem hordoz semmiféle jelentést, csupán egy olyan kiegészítő, mint a trendi órák, telefonok, egyebek. Amikor lecseng ez a giccses korszak, akkor mi lesz? Adnék egy radírt Nekik egy „hajrá” felirattal. Ne mondja nekem senki, hogy ez a magyarságot jelképezi, mert arra rögtön megy fel egy zászló is akkor, az egész hátára. Nem, ez egyszerűen divat lett, amiből kifolyólag az oxigénhiányos marketingesek szerint pedig egy aktuális eszköz. Eszköz, amit ha egy darab szarra rá tudnak tenni, akkor rá is teszik. Így már a szart is kereskedelmi forgalomba lehet hozni, mert a minta generálja a kula iránti keresletet. Hatalmas örömömre nem ismerek olyat, akiből a kicsi, színes virágok kavalkádja, vásárlási hajlandóságot váltott volna ki.
Mint minden kiakadásomnak, aminek ilyen agymenés a vége, most is megvan az a dolog, amiért ez a poszt megszületett. Ez a dolog pedig az „első magyar energiaital”!.
Pontosabban a termék neve: "Hángérien Enerdzsi Drink". Csak én érzem ebben az iróniát, hogy angolul van az „új hungarikum” neve (ha ez egyáltalán annak nevezhető)? Újabb emberek gondoltak rá, hogy felugranak a szarlavina tetejére és belecsúsznak a pénztengerbe, ha felhasználják az egyesekben fellelhető patrióta mivoltot és a kicsi, színes virágokat. Gyönyörű….
Mitől is magyar ez? Buggyos inges betyárok kóstolják és tesztelik? Megisznak egy ilyet és gyorsabban csapkodnak karikás ostorral? Esetleg az ízesítés a kulcs?! Ez különbözteti meg a többi hasonló italtól? Gondolok arra, hogy lehet pálinkával készül vagy éppen gulyás ízesítéssel? Magyar források vízéből készül, magyar buborékkal? Lehet,Nem értem, de lehet csak tájékozatlan vagyok. Ami elsőre lejön nekem, az bizony a fent idézett szarlavinás dolog…. Nem hiszem, hogy a komolyabb emberek ezt egy lapon fogják említeni a szegedi paprikával, csabai kolbásszal, egri bikavérrel vagy éppen a makói hagymával (a teljességi igénye nélkül).
Igazából van egy kb 10 perces videó is a termékről, amelyben végig ez a kép látható és az elérhetőség és persze egy kis aláfestő népzene. Egyetlen oka, hogy ide nem tettem be, az a féltés. Féltem az olvasóimat, nehogy kísértébe essenek a végén...