Rágót eladni nem csak úgy lehet, hogy jól bevágjuk a pacalt, kiüberezünk a Ferihegyre és ott teljesen flegma módon szakítunk az addig lelkiismeret furdalás nélkül befalt kajákkal és italokkal. Még egy spanyol színészt sem kell kifizetni ahhoz, hogy egy gyengébb koncepciót megdobjon. Ezek helyett érdemesebb storyzni!
Amennyiben lehagyjuk a szinte minden márka által bemutató termékelőnyöket, mint például a rágó esetében a kellemetlen szájszag, a szájüreg Ph-értéke, a csúnyából és gyönyörű varázsoló fényvisszaverő fogsor, akkor nagyjából ki is merültek a rágós koncepciókra vonatkozó adalékanyagok.
A szakmában unásig lehet hallani, hogy ne eladj, hanem storyzz! Mesélj történetet és ne “pénzügyi tanácsadó módjára told magadat a fogyasztó arcába”! Őszintén? Van benne valami, hiszen erről már többször is blogoltam. Ilyen volt egy kínai pár válása, ami vírus lett, tekintélyes megtekintéssel.
Visszatérve, azért is tetszett ez a két videó, mivel egy - az eddigiekhez képest - teljesen más szemszögből közelíti meg a terméket, a tudatos fogyasztó célzása helyett, az “átlagos fogyasztót” célozza. Hozzám sokkal közelebb áll ez a fajta aspektus, mivel tapasztalataim szerint az érzelmi döntést hozó fogyasztók a nagyobb tábor.
Készülj fel a meghatódásra és a videónkénti csattanóra!
Az első videó az Extra Gum ügynökségétől az Origami nevet kapta. A történetben egy csöpp kislány és az édesapja történetét látjuk, az időfolyamon folyamatosan lépkedve, látva a felnőtté válás mérföldköveit. A történettel mindenkinek rendkívül könnyű azonosulni.
A második videóban Sarah és Juan kapcsolat bontakozik ki a néző előtt. Az insight szempontjából azért is lett találó, mégis könnyed, mivel a fiatalok élethelyzetét dolgozza fel. Rendkívül könnyű a videóban szereplő élethelyzetekkel azonosulni és a termék nem erőltetve, hanem lezseren és szükségszerűen jelenik meg.
Természetesen idén már átadták a tartalomgyártást a közönségnek, hiszen a kampány részeként buzdítják a nézőket, hogy töltsék fel a saját történetüket, amelyet aztán a márka bemutat! Ez tovább erősíti a márkaképet a fogyasztókba, még emberközelibbé, szimpatikusabbá téve az Extra gum képéet a fogyasztói fejekben. Azáltal, hogy a márkaismertséggel és építéssel foglalkoznak az izzadós sales trükkük helyett, sokkal jobb számokat fognak felhozni hosszú távon!
Ha tetszett a poszt, akkor jelezd egy megosztással és csatlakozz hozzám Facebookon.
Fodor Tamás Founder, Off-beat blog, Közösségi média szakértő 6+ éve foglalk ![]() Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. ![]() ![]() ![]() |