A társadalmi ranglétrán elfoglalt helyünket sok esetben meghatározza kinézetünk, amelynek szerves része az öltözködés. Ha egy pillanatra őszinték leszünk magunkkal, akkor beláthatjuk, hogy az első impresszió esetén az összkép meghatározó része. Az előkelőbb rétegek kiváltképpen szeretik a valódi bőr viseletet, amely kígyó(bőr)ként fonódik a gondosan épített és ápolt imázsuk köré.
A másik pólus a lenvászont preferáló állatvédők köre, akik illeszkedve az aktuális kor emberének toleranciaszintjéhez, időről időre dolgoznak ki egyre sokkolóbb kampányokat abból a célból, hogy megdöbbentsék a fogyasztói társadalom csúcsragadozóit. A WWF is játszott már vérrel és divattal!
Mindenképpen tiszteletreméltó az az energia, amit ebbe ölnek. Ebben az esetben a Peta az Ogilvy & Mather személyében lelt társa és együtt alkották meg a „a bőr mögött” nevezetű kampányt!
Délkelet-Ázsiában körülbelül 440.000 pitont, Thaiföldön pedig 700.000 krokodilt gyilkolnak le és nyúznak meg évente, hogy utána eladják a feldolgozóknak. Ugyanerre a célra használnak kígyókat, gyíkokat és egyéb hüllőket. A feldolgozás azonban rendkívül kegyetlen: Rozsdás járművekben zsúfolják össze az állatokat, akár a gerincüket is eltörik. Az sem ritka, hogy élve nyúzzák meg őket – (PETA honlap).
A gyomorforgató, de annál inkább pulzáló videó:
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg és csatlakozz hozzám Facebookon!
Fodor Tamás
Founder, Off-beat blog, ArvaliCom - közösségi média szakértő 6+ éve foglalkozik közösségi médiával, a „digitális Darwinizmus Y generációs és a gyakorlati szociálpszichológia híve”. Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. |