A történet a szibériai tigrisekről szól. Anno 20 évvel ezelőtt Oroszországban 3000 példány marcangolt vígan az erdőben. Mára ez a szám mindösszesen 500-ra csökkent!A WWF-nél az figyelték meg, hogy az emberek azért valamennyire sajnálják ezeket a „cicákat”, de mégsem tartják az saját problémájuknak ezen állatok sorsát.
Ezen a helyzeten akartak változtatni és kicsit közelebb hozni, hogy mindenki magáénak érezze és tegyen is valamit a kihalás szélén lévő tigrisekért!
A moszkvai Leo Burnett elő is állt a tökéletes érzékeltetés egy lehetőségével! A technológia egyáltalában nem bonyolult, a most (hazánkban) kirobbant QR kód koncepciója alapján működik. A pólók mintájába (amely stílszerűen egy tigrist ábrázol) integrálva lett egy speciális QR-kód is.
Amikor a kedves vásárló meg akarja csodálni a testén a pólót a tükörben illetve a webkamerán keresztül, akkor jön a meglepetés!
Hatásos és szerintem nem is túl radikális lépés ez a WWF-től, akik folyamatosan tudják tartani kampányaikkal a színvonalat!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg és csatlakozz hozzám Facebookon!
Fodor Tamás
Founder, Off-beat blog, ArvaliCom - közösségi média szakértő 6+ éve foglalkozik közösségi médiával, a „digitális Darwinizmus Y generációs és a gyakorlati szociálpszichológia híve”. Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. |