A skandináv ügynökségekre ismét rászakadt a kreativitás… Amit már régen tudni lehetett, a közterületi megoldások (egyes jóslatokkal ellentétben) egyáltalán nem haldoklanak, csak átalakulnak! Ezentúl is népszerűek lesznek az ilyen felületek, csak éppen sokkal interaktívabb módon, mint eddig. A digitális megoldások még inkább beköltöznek a hagyományos eszközökbe és ezáltal útlevelet is jelentenek a márkák számára a közösségi média megosztós világába!
A szenzor az egyik alapvető kelléke az új generációs citylight és billboard nemzedéknek, (gondolj csak az RFID tecnológiájára). Ez a folyamat már évekkel ezelőtt elkezdődött, de a jövőben még komplexebb használati formákkal fognak előrukkolni a brandek, tehát lesz bőven poszt az innováció témakörében.
Ebben a posztban a skandinávok előtt hajtok fejet, mivel mind a két, friss megoldás tőlük származik.
Az első esetben az Apotek svéd gyógyszercég a föld alatt mutatta meg a szürkeállományának produktumát. Egy digitális citylight hirdetőoszlopot szenzorokkal turbóztak fel, amelyek érzékelték a metró érkezését, és az addig egyhangúan pislogó hölgy haja életre kelt a "menetszélnek köszönhetően". Az üzenet és a fősor is ugyan ez volt: Keltsd életre a hajadat!
UPDATE:
Alapvetően koppintani egy reklámot az egy "legalja" dolog, de nem ebben az esetben. Az alábbiakban ennek ellentettjét fogod látni, amikor az alapötletet mutálják egy még hatásosabb verzióra.
A második esetben azt mutatom meg, hogy az IKEA hogyan valósította meg üzenetet a valóságban. Az üzenet az volt, hogy az IKEA tágítja a teret és ezért egy 9nm-es billboard-ból 27nm-es kivitelt csináltak anélkül, hogy a méret valójában változott volna. A trükk két alapeleme a színek és a fények.
Ha találkoznál még ilyen kampányokkal, akkor csatlakozz hozzám és az unalmas reklámok elleni lázadókhoz:
Kövess Facebookon is! Kattints a képre!