Sok ember képzelete eljátszik azzal a fantáziával, hogy milyen érzés lenne láthatatlannak lenni. Mit tenne akkor? Meglesne embereket, könnyed és illegális pénzhez juttatná magát, észrevétlenül segítene másokon, esetlegesen meglesné szíve választottját vagy a vizsgakérdések megoldásával libbenne ki a tanár irodájából? Az biztos, hogy a láthatatlanság képességével való rendelkezés esetében az emberi fantáziát nyugodtan nevezhetjük végtelennek.
A Mercedes megalkotta a láthatatlan autót, legalábbis a környezet számára. Az F-Cell nevezetű hidrogénautó esetében a technológia középpontjában a hidrogén áll. Az autó erőforrása egy villanymotor, amely a meghajtáshoz szükséges energiát a cellákban elégetett hidrogén által nyeri. Tekintve, hogy a hidrogén égésterméke csupán csekély mennyiségű vízgőz, kijelenthetjük, hogy a környezet számára ez a fajta üzemanyag felhasználás valóban érzékelhetetlen, ellentétben a robbanómotoros verzióval.
Térjünk a lényegre! Hogy lehet ezt a technológiát hatásosan bemutatni a potenciális és minden bizonnyal környezettudatos vásárlórétegnek?
A vizuális trükk alapelemének a neve: LED. Ezekkel az apró ledekkel vonták be az autó egyik oldalát, egyfajta kijelzőt alkotva. A másik oldalán kamerákat helyeztek el, és az általuk felvett kép egyből megjelent a másik oldalon lévő kijelzőn. A trükk által gyakorlatilag át lehetett nézni az autón, amely ezáltal rendkívül népszerűnek bizonyult.