A francia Perrier használta először a Youtube-ot interaktív módon,ezt leszögezhetjük,hiszen a történések bekövetkezésének ideje a nézőktől,tehát tőlünk függött.
Természetesen már évek óta használják a márkák a világ legnagyobb videómegosztóját céljaik elérésére. Napjainkban is tombol a vírus marketing. Játszottak már az oldal részeivel is, ami elég hatásos volt a maga idejébe és még most is.
A Perrier úgy gondolta, hogy új oldaláról közelíti meg a témát. Egy ásványvíztől szokatlanul forró és erotikus kampányba kezdett. Ami nem sült el rosszul, tekintve a majdnem 10milliós nézettséget.
Mivel az ember alapvetően kíváncsi így elég hamar elérhették ezt a számot.
A működési elv:
Van 6 videó,amelyeknek nincsen vége. Mindegyik videóhoz beállítottak egy limit-et, amit ha elér a nézőszám, elérhetővé válik a következő videó és így tovább. Mindegyik videó-ban egyre forróbb lesz a hangulat a „Perrier” klubban. Természetesen a videók ismétlődnek, csak éppen már módosítva látja az ember, a hangulat felfelé, míg a ruhadarabok lefelé mennek. A hőmérővel az erotika szint is emelkedik. Mivel gondolták, hogy ezért konkrétan nem fognak naponta visszalátogatni a Youtube oldalukra, ezért a videók végén kedvesen felajánlják a gesztust, hogy csatlakozz az oldalukhoz facebook-on és ők értesítenek majd az üzenőfaladon egy poszt formájában, amennyiben elérhető vált az új videó! Természetesen a videó alatt hallható track-et le is lehet tölteni, így segítenek az énekesnőnek (Babie Youth) is egyben, aki a videóban a központi karakter természetesen.
A kezdő énekesnőnek a nézettség ellenére a facebook profiljáért mindösszesen 303-an rajonganak eddig…
Az aktivitást június 7-én kezdték és 27 (hétfő) délre már elérte a majdnem 10milliós nézettséget. Ennyi idő alatt ez konkrétan jónak mondható.
A nézettség ellenére az oldal rajongói számra nem veri az egeket, hiszen ebben percben kb. „mindösszesen” 50 000 rajongója van.
Összegzés:
Az ötlet jó és adja magát, főleg egy ásványvíz szokványos kommunikációját nézve, de a facebook-os toborzás mégsem jött össze teljes mértékben. Gondolom ezek után több brand is fog élni hasonló módszerekkel, de jobban szimbiózisba hozzák a youtube - facebook párost! Reméljük azért az énekesnő rajongótábora is növekedett ekkora nézettségnél.
A Youtube-on elérhetőek még a videók: https://www.youtube.com/perrier
Egy mintakép: