Örökzöld divat a képmutatás témakörében, hogy frázisokat puffogtatva próbálják az emberek manipulálni a szűk közegüket abból a célból, hogy a róluk kialakuló kép minél kedvezőbb legyenek és az külvilág felé mutatott orcájuk pedig minél megnyerőbb.
„Nem a ruha teszi az embert”
Természetesen nem, természetesen de. Az első benyomás nincsen kétszer, ergo amikor találkozunk valakivel életünkben mondjuk először, akkor azért rendesen lemegy a scannelés ösztönből. Nem a márkajelzésekre gondolok, hanem az összbenyomásra, a legelsőre. A ruházkodás kasztokba is soroz minket, minél egyedibbnek akar valaki tűnni, annál nagyobb stílus közhellyé válik. Nyilván a személyiség, mint olyan, a többszöri benyomások sorozata által csiszolódik ki előttünk.
Ismerős az érzés, amikor a BKV-ra felszáll egy kevésbé vonzó kinézettel megáldott humán és szépen mindenki lassan, de annál határozottabban maga elé húzza a táskáját? Láttál már embereket fejüket elfordítani, amikor elmentek egy hajléktalan mellett? Láttál már arrébb ülni valaki buszon, mert „olyan” ült le vele szembe? Láttál már biztonsági őrt rátapadni valakire a boltban, mert úgy nézett ki? Első impresszió…
Ugyan ez a gondolatmenet volt az alapkoncepciója az alábbi Unicef kampánynak is. A kampány célja, tulajdonképpen egy szociálpszichológia kísérlet, amely arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a gyermekszegénységre. A 6 éves Anano szerepel benne és a különbség csak a ruházat és a megítélés….figyeld csak a reakciókat!
A kérdés tehát még mindig felteszi magát: az vagy, amit hordasz?
Fodor Tamás Founder, Off-beat blog, Frank Digital - közösségi média szakértő 6+ éve foglalkozik közösségi médiával, a „digitális Darwinizmus Y generációs és a gyakorlati szociálpszichológia híve”. Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. |