Az Oscar-díj kiosztása a legnagyobb és legdrágább média események közé sorolandó, tulajdonképpen egy filmes Super Bowl. Van itt minden ilyenkor: sztárok, fények, pompa, selfie-k posztolása, produkciók, kreált történések, hatalmas pénzek, android, iOS, Twitter, Samsung, Apple, Coca-Cola, Pepsi, kivizsgálás, marketingesek viadala, márkák blamája és persze néhány díj kiosztása.
2007 után ismét Ellen DeGeneres volt az idei gála házigazdája, akinek két visszhangot kiváltó momentumot is köszönhetünk marketing szempontból.
1.
A Samsung megvette a komikát a gála estéjére. A feladat az volt, hogy a kapott Samsung Note 3 készülékkel tolja egymás után a képeket és persze a csoportos selfie-ket, majd ezeket ossza is meg a Twitter oldalán. Ezt a feladatot sikerrel is teljesítette, mivel sikerült minden idők legnépszerűbb csoportos selfie-jét lőnije, ezzel letaszítva az addigi első helyről az Obama házaspár ölelkezős képét.
A gond itt csak az volt, hogy még a publikum előtt a tálcányi méretű Note 3 telefonnal pörgött, addig a színfalak mögött már a saját, almás telefonjával lőtt egy selfie-t a Step up sztárjának, Channing Tatum oldalán.
A Samsung, gondolom nem keveset fizetett az egész estén exkluzív promóért Ellen számlájára és nem biztos, hogy sikítozó örömmel fogadták ezt a „szerződésszegést”, még annak ellenére sem, hogy a népszerűségében közelében sincs a csoportos hollywoodi csoport(ön)kép számainak, amely mostanra elérte a 3 119 200 retweet-et..
2.
A második eset is Ellen nevéhez kötődik, mivel jópofáskodás céljából rendelt három pizzát a Los Angeles-i Big Mama & Papa pizzériából az éhező világsztároknak, tekintettel a hosszú ceremóniára.
Tudni kell, hogy az idei díjkiosztónak az exkluzív, tehát kizárólagos üdítőital szponzora a Pepsi volt. Azt is tudni kell, hogy az esemény alatt egy 30mp-es reklámszpot ára kb. 1,9M dollár, amit a Pepsi mellett sok egyéb márka is bedobált az ABC csatorna kasszájába.
Ha már ezeket tudod, és figyelmesebben megnézed a képet, akkor szerinted mi nem stimmel itt? Miért folytat vizsgálatot az ABC? Miért sikítoznak a márkák marketingesei, élükön a Pepsivel és miért vigyorog széttárt karokkal a Coca-Cola vezetősége?
Jól látod, mind a három dobozon tökéletesen látható a Coca-Cola logója. Gyakorlatilag egy pizzéria futárja leradírozta a Pepsi költését és ez a Colának egy pennyjébe sem került, grátiszba még sztárok is körülvették a futárt, így növelve tovább a „nem tervezett" product placement értékét.
A Coca-Cola marketing vezetői tagadják, hogy bármiféle közük lenne ehhez az egészhez, de azért, mint tudjuk, a médiában ritkán van spontaneitás…
Csatlakozz hozzám és az unalmas reklámok elleni lázadókhoz:
Kövess Facebookon is! Kattints a képre!