A japán kultúra elképesztő,teljesen az európai kultúra ellentéte. Míg nálunk sokkal inkább jellemző az individuum, addig náluk abszolút elsődleges helyen szerepel az általános csoportértékrendben a kollektív érdek, mint olyan. Többek között ezért is hihetetlen produktivitásra képesek, de lazítani is brutálisan tudnak.
A munka iránti alázat kulcsfogalom ebben a több ezer éves kultúrában, ezért is megmosolyogtató, ahogy ennek a japán jégkrémgyártó cégnek a vezetői és alkalmazottai bűnbánó arccal kiállnak a gyár elé, és bejelentik az átszámítva a kb. 26 forintos áremelést!
A szívem szakad meg.
Tudni kell, hogy a japán cégek csak a legvégső esetben emelnek árat. A növekvő költségekre inkább a profit egy részének beáldozásával reagálnak, ameddig csak tudnak.
A videó alatti zene szövege arról szól, hogy a társaság egyáltalán nem szerette volna feltolni a Garigari-kun jégkrém fogyasztói árát, amelyből egyébként naponta 500 milliót adnak el. A felirat pedig arról szól, hogy 25 évig kitartottak(!), de elérkezett az a pont, hogy nem tudnak tovább ezen az árszinten maradni.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg és csatlakozz hozzám Facebookon!
Fodor Tamás
Founder, Off-beat blog, ArvaliCom - közösségi média szakértő 6+ éve foglalkozik közösségi médiával, a „digitális Darwinizmus Y generációs és a gyakorlati szociálpszichológia híve”. Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. |