Hogy jön az utca emberének az arca vagy éppen a Te arcod ahhoz, hogy megakadályozza a nők elleni erőszakot? Hogy jön az arcfelismerő technológia ahhoz, hogy kevesebb nőt bántalmazzanak? Figyelemmel, de sajnos még nem abban az értelemben, ahogy gondolnád.
Mi növeli az nők elleni erőszak sűrűségét? A csukott szemek, az elfordított fejek. Amíg nem veszünk róla tudomást, hogy Magyarországon például minden 5.(?!) nőt ért már bántalmazás, addig ez a szám maximum növekedni fog, csökkenni biztosan nem. Az áldozat nem mer szólni, a bántalmazó nem akar börtönbe kerülni, a titkot tudók pedig nem akarnak gondot maguknak.
Bár a közelmúltban is volt egy vírusvideó a témában, amelyről itt írtam, de most egy tökéletes példát mutatok arra, hogy egy kampányüzenetet hogyan lehet fajsúlyos módon kommunikálni szimplán azzal,hogy legjobban passzoló technológiát használják.
Angliában a londoni WCRS nevezetű ügynökség, az Ocean Outdoor és a Woman’s Aid alapítvány karöltve megalkotta a figyelemre változó óriásplakátot, amelynek célja a családon belüli erőszakra való figyelem felhívása. Az óriásplakátba beépített arcfelismerő szenzoroknak köszönhetően az összevert nő sebei elkezdenek gyógyulni olyan mértékben, ahogy a szenzorok egy több arcot azonosítanak. Minden egyes ember, aki nem fordítja el a fejét (átvitt és szó szoros értelemben), már tett valamit a további erőszak megakadályozásért.
A kampány célja nem csak a figyelem felkeltése, hanem az adományozási kedv beindítása is volt, ezért is kaptak egy üzenet a telefonjukra a „nézelődők”
Az itthon, nőnapon futott #nekemisfáj címkézésű kampányt az ACG kreatívjai alkották meg, az Ökumenikus Segélyszervezet megbízásából és a szervezet menedékházának való támogatásszerzésnek céljából. Ezt két kampányt lazán el tudtam volna képzelni integrálva és a saját ötletemmel megfűszerezve:
Én még egy alkalmazással kiegészítettem volna a kampányt, amelynek keretében szintén az arcfelismeréses technológiát használtam volna. Lényegében a user saját arcképe lett volna módosítva az ACG-s sebtetkóival, viszont amennyiben a felhasználó megosztja, tehát közvetíti a kampány üzenetet, a megosztások számával együtt tűntek volna el a sebek. A technológia ugyan az, a metódus ugyan, csak éppen a közösségi médiát használtam volna ki mélyebben!
Várlak a Facebookon, kattints a képre: