Gyanús nekem ez az egész felhajtás a német filmakadémia vizsgafilmesei videója kapcsán. Az alapvető koncepció – véleményem szerint – a pillangóhatás téziséből indul ki, avagy mi lett volna, ha az adott történelmi személyiség nem éri meg a felnőttkort?!
A koncepció érdekes és fölöttébb sikeres is a számok szerint (5 nap alatt 1 732 938 megtekintés). Hozzá kell tenni, hogy Hitler személye még mindig nagy port tud kavarni, ha bármilyen formában feltűnik. Úgy tűnik, hogy a reklámipar bizonyos szakemberei időről-időre visszahozzák a történelmi karaktert reklámcélokból. Két csoport van arra a kérdésre vonatkozóan, hogy a „negatív reklám is reklám?!” Az bizonyos, hogy a Hitler személyét felhasználó reklámosok egyetértenek ezzel a kijelentéssel. Legutóbb a törököknél, a Biomen sampon reklámja keltett tömeges felháborodást, illetve egy félresikerült teáskannát reklámozó billboard a JCPenny amerikai üzletlánc jóvoltából.
A teáskannád botrány esetében azért azzal is kell számolni, hogy a Hitlerre hasonlító kanna fogójának esetében a kép és a belemagyarázott momentum együtt terjedt, tehát sokan már ezzel együtt látták és nem alapvetően fedezték fel a hasonlóságot. Tipikus esete annak, amikor „belelátunk” valamit egy adott dologba, mert egy alternatív magyarázattal ellátva kaptuk meg és ilyenkor standby üzemmódba mehet az agy.
Ami gyanús nekem az főleg a Mercedes állítólagos kiakadása és elzárkózása. A videót nem bannolták, csak a Mercedes kérésére teletűzdelték feliratokkal, hogy a vállalatnak semmi köze hozzá. Kérdem én, miért pont Mercedes(bár az tény, hogy Hitler limuzinja is Mercedes volt)? Miért nem vetették le sehonnan, sőt feltételekkel együtt miért is engedélyezték, ha ennyire nem vállalják? Bűzlik a dolog. Csak egy lehetséges magyarázat, de mi van akkor, ha szigorú titoktartási szerződés mellett a Mercinek több köze volt ehhez, mint hinnénk, de a Pr-botrány elkerülése végett szimultán azt kommunikálják, hogy annál kevesebb közük volt ehhez a videóhoz. Nem minősül klasszikus értelemben vett reklámnak, ahol a termékelőnyök is megjelennek, esetünkben a radaralapú ütközésmegelőző rendszerrel felszerelt autó?!
Természetesen ez csak az én spekulációm, véleményem.
Kattints a képre és csatlakozz Facebookon, hogy ne maradj le semmiről: