Mostanában több fontos dolgot is megtudtam, mint például azt, hogy a fű zöld, az ég kék és grátiszba még azt is, hogy nem bánok jól Pocakkal, ezért ordít, mint egy hisztis gyerek.
Az utóbbi időkben ez a két kampány volt az, amely leginkább beszivárgott a fejünkbe. Nem csoda, hiszen a TV-ben egyfolytában a zöld színű gyomor ordított szegény nővel, akinek ráadásul még a kanárija is terhes, az utcára lépve meg egyből nyilvánvaló tényekbe futottunk bele a természet színeivel kapcsolatban.
Mi volt a céljuk? Hogyan kerültek ennyire a köztudatba?
Kezdjük az október 1-én indult Tv csatorna bevezető kampányával, amely két részletben zajlott. Először megágyaztak kíváncsisággal és közbeszéddel a már fájóan egyszerű plakátok formájában, majd egy kicsit később következett a nagy leleplezés. Mivel az információ hatalom, így villámsebességgel terjedt a világhálón az addig a találgatások közepette álldogáló rejtély megoldása. Mindenki igyekezett hamar átadni az információt ismerőseinek a jól értesültség jegyében. Így el is kezdődött a láncreakció és megszülettek a különböző verziók az eredeti szövegekből. A készítőknek pontosan ez volt a céljuk, hogy az emberek beszéljenek róla, önálló életre kelljen a közönség által és terjedjen, akár egy vírus.
Hogy ki volt a háttérben? Nem más, mint a jelenleg mentori posztot is betöltő reklámos gringó sztár, Geszti Péter és a cége. Ez volt a debütáló munkájuk, amely erősen megosztotta, a közönség és szakma véleményét is. Egy biztos, Geszti évtizedek óta elismert a szakmájában és ezzel a kampánnyal – ha a csatornát nem is feltétlenül – de a saját visszatérését elérte. Ilyen jellegű kampányt sokan szeretnének előállítani, de ez szándékosan nem, vagy csak nagyon ritkán lehetséges, mivel a közönség a döntő, hogy mennyire izgatja őket maga az ötlet.
A kérdés ugyanakkor adja magát, vajon akkor is elérték volna a céljukat, ha ezek a plakátok például nem jelennek meg ilyen és ennyi helyen, ha nem veszik körbe állandóan az embereket? Ezt már nem tudjuk meg, de az biztos, hogy a média és az internetlakók közül sok felkapta, ezáltal pedig plusz népszerűséget értek el az új csatorna számára.
Pár hete pedig már látható némely helyeken egy újabb rejtélyes plakát, amelyről egy földönkívüli néz ránk. Ezzel csak egy a gondom, hogy a nép még nem pihente ki az előző talányt, így lehetséges, hogy a rejtély a készítők számára az elmaradt hatásban kereshető majd, mivel kicsit hamar indították el…
Na, most jöhet Pocak. A márka, amely ügyel a bélflóránk egészségére, úgy látszik, hogy pihenteti Szulák művésznőt, helyébe az ugyan úgy tündöklő zöld zokni áll, ami tulajdonképpen a gyomor megszemélyesítése. Ezt a reklámot mindenki ismeri, mivel a cég felvásárolta a főműsoridő reklámsávjának kb. 70%-át, így lehetetlen kikerülni. Nálam elnyerte az utóbbi idők legirritálóbb reklámja címet, továbbá testi reakciót vált ki belőlem. Azon kívül, hogy az arcmimikám eltorzul még a kezem is ösztönösen kap a távirányítóhoz, hogy bármely más csatornára váltsak, mivel nem vagyok mazochista. Nem egészen véletlenül ez is terjed az interneten, paródiák formájában.
Örömömre, csináltak belőle egy vágott verziót is, amelyben már hanyagolják az üvöltős részt és a „báb-zokni-gyomor” már csak bájosan közli a „gazdájával”, hogy igazából rettenetes élete van. Ennél a verziónál már csak egy kézzel tépem le az arcomat, kettő helyett. Emlékezetesen rossz, de azt biztosan elérik, ha ránézek a termékre, akkor ránézek a pocakomra is, hogy elégedett-e. Ekkor viszont biztosan hülyének fognak nézni a boltban, pedig én törődöm pocakkal…
A következőkben a fellelt mémeket láthatod, hogy pontosan hogyan hatott a kreatív hajlamú emberekre a zöld gyomor.
Piázni kell nincs mese, az a megoldás
a Vaklárma című film egyik részletének hangsávjával
Itt két srác érzi meg a témát és a világ prolémáit, több helyszínen