A prevenciós kampányokból Dunát lehet rekeszteni. A brief általában egyszerű, sokkoló kép(sorok), elrettentő momentumok, halál. Sokféleképpen megpróbálják rávenni az embert a felelősségteljes vezetésre. Okkal.
Bizonyos statisztikák szerint a legtöbb baleset a jogsi megszerzése utána kb. 2 évvel történik. Ebben az időszakban hiszik azt a junior sofőrök, hogy megszerezték a kellő rutint. Lehet, hogy így van, de pont ezért alábbhagy a koncentráció, hanyatlik a figyelem és a lazaság üti fel a fejét helyettük.
Sok baleset hátterében a telefonálás/ sms írása áll, de olyat is láttam már, hogy emberünk egy baromi nagy terepjáróban konkrétan egy laptop segítségével nézte, hogy ki lájkolta éppen (természetesen közben nyomta a gázt…). Nem egyszer láttam olyat is, hogy a "Miss" kereste a körmére a megfelelő színárnyalattal bíró körömlakkot, majd a tökéletes szín megtalálása után,kecsesen fel is kente,menetközben!
A másik nagy forrás még az ún. diszkóbalesetek. Emberünk „józanra issza magát”, sofőrszolgálat nyilván drága, vezetni pedig úgy is tud az ember, ha járni már nem is. Hiába vezet úgy, hogy a feje kilóg, mint kutyának utazáskor, amelyik nyalja a levegőt, akkor is beül. Ekkor még csak a saját szuicid hajlama kerül elő. Az igazi felelőtlenség, ha a többi „stampedli-koptató” barátja is beül mellé. Hoppá! Rögtön több élet múlik rajta. A gázt nyilván nyomni kell, a színvakságot a piros lámpánál meg a vodka okozza…
A sok gyászoló család miatt is születnek naponta új kampányok, hiszen ha már csak egy embert is rá tudnak venni, hogy ne vezessen ittasan, már megérte a munkát. Többszörösen.
Esetünkben még jobban dominál a sokk hatás. Miért? Nézd meg és meg is tudod!