Ez a kezdeményezés igazán képviseli az off-beat jelleget! Két barát egy nemes ügy érdekében petíciót nyújtott be a Mattel céghez. A petíció tárgya az volt, hogy gyártsanak kopasz Barbie babát is! Azért, hogy alátámasszák ennek létszükségét, létrehoztak egy Facebook oldalt is, ami kb. 1 hónap alatt majdnem 91 ezer rajongót vonzott be!!
A képre kattintva az oldalra jutsz közvetlenül!
A magyarázat már meglehetősen speciális, de mégis félelmetesen önzetlenül segítőkész.
Kijelenthetjük, hogy a Barbie egy olyan klasszikus figura, amely majdnem minden kislány igazi álma egy életkorban. Ilyen zsenge korban a Barbie-nak a gyermek felé erőteljesen ízlésformáló hatása / szerepe van, továbbá a figurával kapcsolatos dolgok befolyásolják az értékrendet is némiképpen. Arra gondolok, ha a Barbie-nak szép hosszú haja van, akkor a kislány is vad növesztésbe kezd. Ha babának fodros szoknyája van, akkor mehet anyu nyaggatása fodros szoknyáért.
Ez a két ember felismerte a kapcsolatot a Barbie és a segítségnyújtás között.
Az aktivitás célja, hogy megmutassa a rákban szenvedő gyermekeknek (akiknek a kemoterápia miatt kihullik a hajuk), hogy kopaszon is ugyan olyan gyönyörűek maradnak.
Igen, sok gyereknek nehéz és hosszas folyamat elfogadni, hogy Ő, illetve valamelyik szeretett ismerőse/rokona hirtelen így változik meg
Azt a „tárgyat” akarják módosíttatni, amihez a gyerek hasonulni akar, azért, hogy ne torzuljon az önképe a megváltozott külseje miatt.
Ezzel a kopasz Barbie-val segíteni szeretnének még azoknak a gyereknek is, akiknek ez a betegség általi hirtelen hajhullás valamelyik családtagnál fordul elő, azért hogy akkor se nézzenek a szeretet rokonra másképpen.
Még egy érdekes célcsoportjuk van, akik – ha a statisztikákat nézzük -, többen vannak, mint hinnénk. Ez a célcsoport olyan emberekből áll össze, akik Alopéciaban, más néven Trichotillomániában szenvednek.
Röviden leírva ezt a betegséget: kóros haj-, illetve szőrtépés. E betegség következtében csak csomókban, illetve foltokban marad haj, illetve szőr a betegen.
Összességében azoknak a gyerekeknek szeretnének segíteni feldolgozni a történéseket, akik a fenti betegségekben szenvednek, illetve, akiknek egy szeretett valakije az érintett. Értelemszerűen az eladásból befolyt összeget a gyermekkori rákkutatásra és annak gyógyítására fordítanák.
Percenként növekszik az oldalt lájkolók száma és vírusként osztják meg egymás között a felhasználók. Úgy gondolom, hogy a figyelemfelkeltés ebben az esetben működött!