A reklámszakma. Döntések sorozata. Minden egyes kampány esetén ki kell választanunk a megfelelő kommunikációs csatornát, azaz a felületet, ahol a terméknek kitalált célcsoportot elérhetjük. Például gondolok arra, hogy a 8. kerület szívében hiába teszel egy luxusautó reklámját, illetve nem fejlesztesz kiterjesztett valóságos alkalmazást az idősebb korosztály számára. Mindenki a legkisebb szórással szeretne dolgozni. Érthető módon. A lentiekben taglalt téma nem annyira mai, de még mindig nem elég elterjedt, a hatékonyságához képest.
Nagy probléma még a "reklámvakság" is, amelyet a konvencionális felületek és persze a kreativitást mellőző reklámok is előidéznek. Rengeteg impulzus éri az embert, amelyeknek csak töredékét tudja agyunk feldolgozni nap, mint nap. Nem foglak traktálni százalékokkal és társaival, hiszen az meglehetősen száraz lenne, Te pedig nem a száraz dolgokért olvasod a blogomat jelenleg is.
Mindenki szereti az óriástáblás hirdetéseket, a print médiában való megjelenést. Nem is csoda, hiszen ott a célcsoportunknak megfelelő újságot találunk (MATESZ által auditálva), ahol kész számok vannak az olvasottságot, keresztolvasottságot és az példányszámot illetően többek közt.
Ezek mégis szokványosak, és még csak most kezdik kombinálni komolyabban a kiterjesztett valóságos mobilra fejlesztett alkalmazásokkal.
Egy ügynökség készített egy anyagot nyáron az ambient marketingnépszerűsítésre. A célcsoportok főként az ügynökségek voltak, a cél pedig, hogy figyeljenek oda a szokványos lehetőségek helyett az újszerű, formabontó és ezáltal pedig hatásos alternatív megoldásokra.
Tekintve, hogy ez az én blogom, ezáltal pedig az én véleményemet tükrözi teljes mértékben. Nem tartozok beszámolóval senkinek és semminek se. Az én véleményemet olvasod.
A véleményem pedig ebben a témában az, hogy igen, kell a változás. Nyilván a régi iskola is teljesen jó, de ahogy a generációk változnak, úgy kell változnia a szakmának is. Reagálni kell a piaci történésekre, hiszen különben a naprakész és gyors reakciójú konkurrencia elbúcsúztat…A ifjabb generációk már a gépek között nőnek fel, aztán már a gépek is nevelik majd fel. A mobil mára már egy óvodásnak olyan, mint egy uzsicsomag. Ebből kell kiindulni. Másképpen kell feléjük fordulni, más nyelven beszélni.
A gerilla marketing a jövő. A szokatlan, tehát „off-beat” megoldások. Az ambient marketing kötelező, hiszen amikor mész az utcán az egy üres vászon a kreativitás számára. A buzz és viral pedig a technológiai fejlődés és a közösségi oldalak gyermeke. Ezek most virágoznak és egészülnek ki az új technológiai megoldásokkal, mint például az kiterjesztett valóság (Augmented Reality) és társai.
Nem szeretném tovább fejtegetni ezt a témát egyelőre, talán majd egy másik bejegyzésben részletesebben kifejtem.