Sokan nem akarják belátni azt a tényt, hogy élnek köztünk csökkent képességű emberek. Ugyan úgy a társadalom részeit képezik, mint Te vagy én. Vannak köztük, akik már úgy születtek és vannak olyanok is, akiknek az életük során bekövetkezett tragédia miatt változott meg a világ.
Szerintem az ok teljesen mindegy. Ami nem mindegy, hogy hogyan viszonyulunk hozzájuk. Próbálunk segíteni, amennyire lehetőségeink engedik? Empatikusak vagyunk irányukban?
Elfogadjuk őket? Képesek vagyunk kezelni a tényt, hogy ők másképp élik meg ugyan azt a világot? Tisztában vagyunk azzal, hogy sokan saját testük rabjai? Kérdések százait tehetjük még fel magunknak ezzel kapcsolatban.
Sokszor találkozom ilyen emberekkel, mint ahogy mindannyian, dolgoztam is velük egy munkahelyen. Az utcán, a tömegközlekedésben legtöbbször mégis azt látom, hogy az emberek megpróbálják tagadni a fogyatékkal élő társaink létezését is. Olyan ez, mint a hajléktalanok létezése. Nem mese, hanem tény!
Ezzel kapcsolatban, hogy reagálnak az emberek? Elmondom! Rosszul! Konkrétan mindannyian ismerjük azt az élethelyzetet, amikor megy valaki az utcán, meglát egy ilyen embert és a reakciója a fejének elfordításában merül ki (tisztelet a kivételnek!).
Ez megoldás? Nem! Hogy tudna segíteni? Egyszerűen, hiszen nem mindig a pénzről van szó, hanem az empátiáról.
Sokszor az is elég, ha leül melléjük az ember és nem viszolyogva nyomorog inkább a tömött buszon. Igen, ez az érzés sokszor többet jelenthet Nekik, mint bármi más.
Pontosan az ilyen szintű megértésért küzd a Pro Infirmis is. Küzd, hogy a fogyatékkal élők teljes életet élhessenek, küzd a jogaikért, küzd a jobb életért számukra. Ezt az erőteljes kampányt is azért készítette, hogy felhívja erre az igen markáns társadalmi problémára az emberek figyelmét!
A videóban Fabian látható. Mellette is sokszor marad üres a szék a buszon…Ne kelljen másnak mutatnia magát!
Fodor Tamás
Founder, Off-beat blog, ArvaliCom - közösségi média szakértő 6+ éve foglalkozik közösségi médiával, a „digitális Darwinizmus Y generációs és a gyakorlati szociálpszichológia híve”. Az Off-beat! blog alapítója, amely lázadó, szokatlan, innovatív és a konvenciókkal szembe menő marketingkommunikációs megoldásokkal foglalkozik. Több ismert és nemzetközi márka közösségi média kommunikációjáért felel. Publikációi során a tartalommarketingre úgy tekint, mint a modern udvarlásra egy digitális korban. |