Japán a világ egyik legtöbbet dolgozó és legszorgalmasabb országa. Ennek oka, hogy nem az egyén érdekeit helyezik előtérbe, hanem a kollektív érdeket. Ez szöges ellentétben áll az átlagos, európai, individualista felfogással. Ennek a felfogásnak viszont vannak kicsapódási pontjai, amire ez a kampány is alapult.
A legtöbb megrendelő az ügynökségével összekapaszkodva próbál olyan kampányokat összehozni, amelyekre jellemző a low budget, kreativitás és annál is hatalmasabb virális érték. Ritkán sikerült jót alkotni, de esetünkben az Ogilvy & Mather japán irodája és az egyik legnagyobb tokiói bárhálózat, a Yaocho együttműködésének sikerült.
Amíg Magyarországon stimulánsoktól és alkoholtól kidőlt emberekkel találkozunk a hét bármely napján,- akiket szépen kis is pakolnak mámoros öntudatlanságuk közepette -, addig a japánoknál is radikálisabban működik a hétvégeken.
Miután lehúznak a kollektíva érdekében heti 80-100 órát a munkahelyen, pénteken és szombaton letépik az arcukat és a végsőkig öntözik a májukat, tehát szó szerint lehet érteni, hogy leisszák magukat a sárga földig... Tekintve, hogy nem toleránsak a ritkán fogyasztott alkoholra, így a koncentrált bevitelnek köszönhetően szombat és vasárnap hajnalban több ezren alszanak el a legszebb pózokban és helyeken, Tokió utcáin. Bár ez „elfogadott” a japán társadalomban, ennek ellenére próbálják felhívni a figyelmet a felelős alkoholfogyasztásra és kommunikálni, hogy nem kell egy hetet behozni egy-két este alatt a bárokban.
Az Ogilvy & Mather emberi megvalósították a „low budget & high reach” gondolatát, mivel hajnalban szépen felkerekedtek ragasztószalaggal, pár nyomtatott logóval és emberi, lélegző billboardokat kreáltak igazi gerilla módjára! Úgy gondolom, hogy ez az igazi, szerves ambient marketing!
Mondanom sem kell, hogy a japánok alig használnak mobilt és semmit sem osztanak meg, ugye?
Várlak a Facebookon, hasonló kampányokkal!
Kövess Facebookon is! Kattints a képre!