A gerilla marketing műfaja alapvetően közkedvelt a márkák körében, mivel "olcsó", fölöttébb hatásos és nem utolsó sorban gyönyörűen terjed a neten. Röviden, egy jó gerilla aktivitásból lehet kreálni sikeres vírusvideót.
A Milka már szinte a kezdetektől az emberi kapcsolatokat helyezte a fókuszpontba, szeretettel karöltve, önmagát pedig egy embereket összekötő kapocsként pozícionálta. El kell ismerni, hogy ez a fajta stratégia sikeres és abszolút pozitív képet alakított ki a márkáról. Precízen figyelnek minden kampányuk során arra, hogy kellőképpen átjöjjön az üzenetük.
Ezúttal egy régebbi és egy aktuális kampányt mutatok be, amelyekben a közös pont a koncepció: egyszerre több embert vonnak be, interakciót váltanak ki és üzenetet közvetítenek!
A Milka ötletének a magja, az emberi lánc és az emberek között kapcsolat kialakítása egy apró trükkel és csoki motivációval. Aki csokit szeretne, annak bizony össze kell fognia valakivel, illetve idővel valakikkel. Minden egyes összefogás után több ember szükséges a további ingyen csokikhoz, hiszen...
Nézd meg a videót, hogy alakul az emberi lánc:
A másik esetben a termék sajátosságait vették alapul, tehát az elem pozitív és a negatív pólusát. Tekintve, hogy Kanada második legnagyobb városában, Montrealban nem olyanok a telek, mint nálunk, így az időjárást használták fel! A helyi körülmények és a termék sajátossága, továbbá a "problémára való megoldás" együttesen eredményezte az aktivitás sikerét.
Amint összeállt az emberi lánc és a kezek a megfelelő helyekre kerültek a fagyos megállóban, akkor...
Ha a két kampány közül akár csak egy is tetszik, akkor csatlakozz hozzám Facebookon a minőségen aluli reklámok elleni forradalomhoz:most:
Kövess Facebookon is! Kattints a képre!