Idén is eljött az évnek azon hónapja, amelyben még a pubertások is arra törekednek, hogy serkenő bajuszukkal iskolázzák a legendás Thomas Magnum karakterét megformáló Tom Selleck – annál is sűrűbb – bajuszát.
A kampányból befolyt összeget idén az Országos Onkológiai Intézet számára ajánlják fel. A cél, hogy egy olyan orvosi műszert tudjanak vásárolni, amellyel a prosztataműtét után felügyelni lehet a beteg egészségügyi állapotát.
A kampányhoz idén is számos híresség csatlakozik. A mozgalmat támogatja Mező Misi, a Magna Cum Laude frontembere, Harsányi Levente műsorvezető, Kammerer Zoltán és Storcz Botond olimpiai bajnok kajakozók is.
Aminek kifejezetten örülök a srácokkal együtt, hogy pár év alatt sikerült itthon kiépíteniük egy olyan - hírességekkel tarkított - mozgalmat, amely szinte már önálló életre kelt, és ha a naptárban még nem is, de a magyar emberek tudatában a november helyett Movember szerepel. Kortól, társadalmi és mindenféle helyzettől függetlenül ilyenkor minden fiú és férfi közös nevezőre került, ami alapvetően ragyogó dolog az én véleményem szerint.
Hogy miért zseniális a férfiak egyik sajátságos ismertetőjelét összekötni a prosztatarák szűrésével? Azon kívül, hogy szerintem e mozgalom nélkül ennek a publicitásnak az 1%-át sem érné el a téma, releváns még az is, hogy hazánkban évenként 1400-1500 férfi hal meg prosztatarák miatt. A mozgalom célja pedig, hogy novemberben az igazi férfiak bajuszt növesztenek, hogy felhívják a figyelmet a rákszűrés fontosságára, illetve a betegség megelőzésére és az egészséges életmódra.
A videó egyébként a Dermablend kampánya alapján készült, ami az Off-beat egyik legsikeresebb posztja volt, nem véletlenül.
(A Zombie Boy főszereplésével készült kampányról készült cikket ITT tudod elolvasni!)
Miért kerül ki most már 2. éve a blogra erről a témáról bejegyzés? Egyszerű, azon kívül, hogy büszke vagyok Honti Dani barátomra, amiért felkarolta ezt a témát és azon kívül, hogy a blognak így már van egy CSR része is, a konkrét vonatkozás a közösségi média.
Honti Dani ( Movember Hungary alapító) és szerény személyem
Ez a mozgalom tökéletes példája annak, hogy mennyire hasznos tud lenni a közösségi média, ha jól használják, illetve ellenérv is a kétkedőknek, akik csak szidják a Facebookot és társait. Nem csak kajás és selfie fotókat lehet publikálni, hanem olyan témájú posztok (pozitív, bajuszos selfie) kerülnek a hírfolyamban, amelyek nemes célzattal készültek.
Röviden, hogy mit kell tenned akár fiú, akár lány vagy? Először is rákattintasz a tavalyi cikkemre, hogy motivációt gyűjts a növesztéshez és lányként pedig a biztatáshoz!
Ezen kívül az ex.movember.com weboldalon regisztrálva lehet saját profilt felállítani, ahol a kampányhoz csatlakozók egyedül vagy csapatokban gyűjthetnek adományt.
Ezen kívül mit kell tenned? Like-old a Movember Hungary oldalát és ha tetszett a cikk, akkor a blogot is (a képre kattintva a Facebookomra jutsz):
A lájkot és a megosztásokat is köszönöm!