Augmented Reality, más néven a „kiterjesztett valóság”. A reklámiparban kedvelt eszköz már egy ideje, hiszen minden termék esetében jól lehet használni és a legjobb tulajdonsága, az interaktivitás. Természetesen, mint minden csoda, egyszer ezt is megunják az emberek, de nem most!
Több bejegyzésben is írtam már a kiterjesztett valóságos kampányokról, mint például a National Geographic vadállatai, vagy az AXE lezuhant angyalai kapcsán. Most fut ez a technológia, ami lényegében összekapcsolja a digitális és a valós világot, és nézelődőből résztvevőt csinál.
Véleményem szerint ez egy „küszöbtechnológia” a 3D-s hologramos kivetítések kora előtt, amikor körbejárhatjuk a történést és mozgással/érintéssel interakcióba is léphetünk a hologramokkal. Eddig a bizonyos küszöb átlépéséig még van némi idő, legalábbis a nagyvilág számára.
Addig is nézzük meg, hogy ezt az innovációt hogyan lehetne szélesebb körben használni, mondjuk a szürke hétköznapokban!
Az első videó esetében a kérdés adja magát, olvasnál így verset például? Az ágyból bunkert építőknek biztosan gondot okozna a laptop és a könyv kombinációja, de a többi videónál eszembe jutottak a tankönyvek illetve mesekönyvek. Azon kívül, hogy a gyermek próbálkozik az olvasással, még a kedvenc hőseit is látja maga előtt, szó szerint.
Tankönyv esetében sem feltétlenül hátrány, ha nebulókat vizuálisan is lefoglalják, és ezáltal pedig meg is győzik, hogy a tanulás nem minden esetben unalmas…!
Működik!