Futás. Annak ellenére, hogy sokan unalmasnak tartják, mégis azt veszem észre, hogy reneszánszát éli napjainkban. Nézzük csak meg a Margitszigetet. Ott egy átlagos nyári napon a KRESZ szabályai érvényesek. Rendesen előzöl (természetesen indexelsz), kanyarodsz, vársz, stb.
Mindenki futkározik, mert fitt akar lenni, mert a karácsonyi időszakot azóta is ünnepli a teste vagy, mert éppen randira készül és a kedvenc ruhája hirtelen olyan szűk lett, mint egy latex jelmez az esti szado buliban. Mindenkinek megvan az oka, hogy miért izzadja ki a vízháztartásának releváns százalékát. Sokféle emberrel lehet ilyenkor találkozni. Van köztük, aki nem ma kezdte és életvitelszerűen nyomja le a köröket. Van köztük, aki nem régen kezdte, de látszik rajta, hogy mielőtt idejött, izomból kifosztott egy sportszerboltot. Vannak kütyük, futós zene, spéci cipő, mindent mérő szerkezet és sok esetben vörös fej, ami az emberfeletti elszántságnak köszönhető.
A Nike holland embereihez is eljutott ez a vélemény a futás és az unalom kapcsolatáról! Ennek hatására kezdtek bele új kampányukba, hogy érdekesebbé tegyék ezt az ősi sportot. A kampány neve pedig: Take Mokum – Nike+ graffiti challenge

A lényege, hogy a futásnak legyen valami kreatív célja, amit el lehet érni és még jópofa is. Összehozza az embereket és csoportosan alkotnak! Az alkotás pedig nem más, mint egy graffiti!
Itt nem a festékszóróval festenek és nem is marad nyoma az utca falain, nem is szólnak be a rendőrök, nem mennek kóterbe a művészetükért cserébe.
Létrehoztak egy alkalmazást, amelyen regisztrálva a futók egy virtuális térképen tudják felfesteni alkotásukat egyszerűen, futással. A művek természetesen versenyeznek egymással!
Valóban kreatív kezdeményezés, hogy az eltunyult fiatalság kicsit felkapja a fejét és ne csak a busz után rohanjon levegőt kapkodva.