A John Lewis nevű kiskereskedelmi áruházlánc sikeresen eljutott oda, hogy velük kezdődik a karácsonyi szezon és minden évben várják a – sztereotípia szintjén kimért – britek karácsonyi videóját, amely garantálja a meghatódás könnycseppjeinek törölgetését.
A hagyománnyá vált karácsonyi spotok esetében mindig magas érzelmi faktorral dolgoznak, amely garantáltan vírusként terjednek a neten, mivel a márkanév összeforrt a karácsony ünnepével és hangulatával. Tulajdonképpen ez az áruházlánc alapozza meg a karácsonyi hangulat azon részét, amely még nem az ünnepi bevásárlás K1-es, egymást K O-ra nyomorítós oldalát juttatja eszünkbe, hanem amiről valóban szólna ez az ünnep.
A történet mindig más, de az üzenet változatlan. A sikerének a titka nem is mindig a cukiság faktorának kimaxolása, hanem a kellemes képi világ, a kellően passzoló aláfestő zene és az üzenetet közvetítő szál végiggondolt vezetése a spot alatt. Ez már a 2011-es videóban is megvolt, amit ITT tudsz megnézni
Ami érdekessége még ezeknek a videóknak egyébként, hogy a végére mindig betesznek egy apró csavart, amelynek köszönhetően még inkább virálissá válik az aktuális spot….most sincs ez másképp!
Most ismerkedj az idei év sztárjával, aki nem más, mint Monty, a pingvin:
Ha tetszett, akkor csatlakozz hozzám: